logo
We wish to share knowledge about Jesus and the christian faith.
Startsiden> Youth> Teaching from drama> PÅSKEDAG (drama: den røde ballongen)

Page info

Skrevet av Jesusnett Dato11-03-16 22:01 Treff221 Kommentar0
 

Innhold

PÅSKEDAG (drama: den røde ballongen)

 

Rød er ikke blå, sånn er det bare. Sola finnes, det er sant. 

Og hvis jeg forteller deg at jeg har en kake i ovnen, så forsvinner den ikke bare fordi du ikke tror på meg. 

Poenget er, som Synnøve sa i videoen: ”Det rare med sannhet, er at det er sant, enten man tror det eller ikke”.

 

Så hvis Gud faktisk finnes, så finnes han selv om ingen i hele verden tror på det.

 

Bibelen forteller at Jesus ble levende igjen på det vi kaller påskedag. 

Jeg snakker innimellom med folk som synes det er vanskelig å tro på at noen kan bli reist opp fra de døde, 

slik som Jesus ble. 

Og det er i grunn forståelig, folk flest har jo aldri sett noe slikt før. 

På den andre siden, 

så er det svært logisk at om Gud finnes så må det være ganske så lett for ham å reise opp noen fra de døde. 

Jeg mener, han skapte jo hele universet, alle dyrene og menneskene. 

Og at Gud finnes og at vi kan stole på det som står i Bibelen, det er det mange gode grunner for å tro.

 

Kristen tro står og faller på om det som Bibelen sier at skjedde første påskedag er sant eller ikke.

 Men er ikke Kristus stått opp, da er vårt budskap tomt, og deres tro er også tom, skriver Paulus i 1 Korinterbrev 15,14. 

Tenk at flere og flere mennesker i dag begynner å tro på og får erfare at dette er sant. 

Selv om du kanskje ikke ser det på skolen enda, er det faktisk det som skjer rundt om i verden.

 

Første påskedag er virkelig en festdag. Det som skjedde har større betydning for deg enn du kan fatte.

 Det vi feirer denne dagen (og resten av året) er at Jesus vant over synden og døden

 slik at vi kunne få fellesskap med Gud og evig liv sammen med ham. 

Det er kun av nåde, og helt ufortjent. Det er ingenting vi kan gjøre for å fortjene det heller. 

Det er en gave Gud har valgt å gi deg. Hvorfor? Fordi han elsker deg så ufattelig høyt!

 

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, 

da skal du bli frelst (Rom 10,9).

cd3c6f149f30c21c94b4526f52e802b0_1457730
Foto: Solfrid Lien Christensen

Tekst: Silje Elisabeth Dammann

Kommentar liste

Ingen kommentar

Jesusnett is affiliated with Normisjon
The foundations of our belifes are the Bible and the Evangelical Lutheran creeds.
All texts can be copied freely if they are published uncut and if writers and our website are stated
Pictures and illustrations can only be used in agreement with Jesusnett
Inquiries should be directed to maryanette@skaaheim.com
Donations to our work in sreading the word of Jesus, are recieved with great gratitude

Gift account: 1503 73 41190
Jesusnett is a missons project for Normisjon.

You can find us in
The Project catalog for Normisjon
Jesusnett
Copyright © jesusnett.com. All rights reserved.